Ågesta

Red ju på Ågesta idag :) Mötte Evelina i Slussen och Stördny och Lodis i Gullmars, seeeeeeen åkte vi till Ågesta. Hade stalltjänt, inget speciellt liksom ;) Åt lunch (Ungspannkaka) och sen byggde vi fram ;)
Sen så red jag på Golden Eyes har aldrig sett den förut ens, haha :p Men han va fin! :)
Hade rätt bra tempo i början sen dog han lite till och från, så fick va på honom rätt mkt speciellt i galoppen ;)

Vi gjorde lite olika övningar, mest koordination och såå..

Dont hate my paintskills..

Först så red vi in i trav och tog första hindret, sen så galopperade vi ett par steg innan vi bröt av till trav och tog ett varv på volten. Sen så fattade vi galopp när vi va vid hindret igen så galopperade vi igen och red ut över andra hindret! Här va första gångarna lite svåra, iaf på volten. Han hade rätt stor galopp och man va tvungen att göra rätt små volter för att vi plats, men blev bättre efter ett tag :)


Sen så skulle vi strunta i volten och bara ta hindren direkt efter varann. Tror övningen hette Dog-leg eller nåt ;)
Gällde att rama in och tänka på yttersidan för att inte flyta ut för mycket, men samtidigt ta ut svängen så man kom rakt på nästa hinder ;) Lite krångligt första gången. Golden la huvudet på sne första gången och då blev tygeln lite glappande. Blev mycket bättre sen när jag kortat upp tygeln ordentligt ;)
Gjorde övningen i galopp.


Efter det så skulle vi göra som en liten bana.
Det gröna är där vi började, och då kom vi i galopp på det första hindret och gjorde samma grej som på förra bilden, asså Dog-leg. Det blåa på bilden är vägen.
Efter Dog-legen så vände vi snett igenom och tog första hindret igen (det lila)
Sen så tog vi det andra hindret! (Det röda).

Rätt krångligt att tänka på vägarna och samtidigt kunna behålla bra tempo i galoppen, men blev faktiskt riktigt bra! :D Tog inte riktigt ut svängen efter hindret på den långa anridningen, så tog om det och då blev det bättre :).

Tyckte Golden va riktigt trevlig och va riktigt fin till och från när jag fick fram honom :) hoppas jag får rida honom på nån dressyr!
Riktigt roliga övningar också, något jag ska göra fler ggr när jag tränar hoppning själv :)


En superstor bild på gulliga Golden från Ågestas hemsida!

Något du vill säga? :)

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Bara jag kommer se den)

Har du en blogg?:

Det du vill säga!:

Trackback
RSS 2.0