Lista

~ Hästarna  ~
Första hästen du red var: Krabat
Hur gammal var du när du red för första gången: Typ 1½
Hur många älsklingshästar har du haft: Ett par stycken 
Vad hette alla dom hästarna: Jalla-Jalla, Dracula, Indra, Isolde, Ceder och Adde

~ Utrustning ~
Hur många
ridbyxor har du: 8 eller 9 tror jag
hjälmar har du: 2 just nu, ska ju köpa en till i Göteborg :)
spön har du: Nåra
ridvästar har du: 2, om de e säkerhetsvästar asså
ridskor har du: 3 par jodphurs, sen har jag 2 vinterskor också
ridstövlar har du: 1par läder och ett par vinterstövlar
grimmor har du: jag ger bort alla mina jag köper, haha
täcken har du? ingaaa
Vilken färg var dina första ridbyxor: beigea tror jag
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: Svarta, mörkgråa, gröna, marinblåa, bruna, mörkbeige, blåa fleeceridbyxor och ett par svarta Whitaker
Vilken färg var din första grimma: blå, grön, rosa randig

~ Vad har du gjort inom ridningen ~
Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piaff [ ]
Passage [ ]
Tölt [x]
Hoppat utomhus [x]
Badat med häst [x]
Ridit på egen hand [x]
Testat voltige [x]
Suttit på en häst som skenat [x] 
Tappat kontrollen över hästen helt [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [x]
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [x]
Tävlat i hoppning [x]
Tävlat i dressyr [x]
Tävlat i fälttävlan [ ]
Tävlat i någon annan kategori [ ]

~ Hästraser ~
Jag har ridit...
en fjording [x]
ett arabiskt fullblod [x]
en blandras [x]
en welsh [x]
en tinker [x]
en shire [ ]
ett engelskt fullblod [x] 
en connemara [x]
en dartmoor [x]
en islandshäst [x] 
en shetlandsponny [x]

~ Din ridning ~
Rider du på ridskola: Med skolan, men inte annars
Har du medryttarhäst/ponny: yes
Har du häst/ponny på foder: nej 
Har du egen häst: nej
Hur månag gånger i veckan rider du totalt: 3-6 ggr i veckan 

~ Dina avramlingar ~
Hur många gånger har du ramlat av: tappat räkningen
När och på vilken häst ramlade du av på första gången: Felicia III när jag precis börjat rida
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt: nja, sprickor i revbenen
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av? beror ju på hur man ramlar :p

~ Upplevelser till häst ~
Har du ridit långritt med övernattning: Nej
Har du ridit långritt med fika: Ja
Har du ridit islandshästar på turridning: ja
Har du gått på ridläger: ja
Har du ridit utomlands: ja
Isåfall, vart någonstans: Turkiet och Egypten. Och i Finland hahah
Och hur var dom hästarna/hästen, och hur var stället: Dom va fina. Inte så smala som dom kan vara utomlands och dom va väldigt känsliga. I finland red jag ju på finaste Jalla <3

Något du vill säga? :)

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Bara jag kommer se den)

Har du en blogg?:

Det du vill säga!:

Trackback
RSS 2.0