Praktik

Imorse när jag åkte till praktiken så träffade jag Malin på tunnelbanan, första gången sen vi började gymnasiet vi träffades på tunnelbanan, ahahha! bara för att vi pratade om de i fredags ;)

När jag va framme så fixade jag Juni lite. Hon skulle till en ATG klinik för hennes hälta inte går över.. :( Dom kom tillbaka efter 6 timmar och då hade dom inte hittat nåt fel direkt, utan det va troligtvis nåt ligament som skadats när hon och Penny släpptes ihop med Indra & Isolde och dom sprang runt och busade som galningar.. Så hon ska stå i sjukhage nu och gå promenader i 3 veckor så hoppas att det blir bättre! 

Sen fixade jag Indra och körde ut med Tina och Filip/Penny som sällskap. Det gick helt okej.. Hon har inte speciellt bra skritt och den är riktigt svår att få igång! Tog ett tag innan jag lärde mig att få igång den när jag rider, men nu är den klockren när man rider, känns bara osm att börja om från början när man kör ;) 
Gjorde mycket övergångar från skritt-trav i början och sen trav-halt-ryggning-trav, gick riktigt bra! :)

Åt lunch och sen hade jag ponnyridningen eftersom att alla andra va på möte. Bara 2 som red precis i början sen gick jag in i stallet och fixade Isolde och Fylke. 
När Hanna kommit tillbaka med Juni så red vi ut! Jag red alltså på Isolde! :) Hon var superpigg och taktade massa i början, sen lugnade hon ner sig och då började jag jobba henne lite mer. Hon tar inte något riktigt stöd på högertygeln så jobbade med att ställa henne åt både höger och vänster, gick inge bra i början, men bättre i slutet!
När hon inte vill ta stöd så börjar jag bara tänka på handen och glömmer att driva men när jag tänkte på det i slutet också så märkte man verkligen skillnad! Känns att man måste vara tydlig med henne, men hon är ju unghäst satt ;)

Segade som fan sen och aa va hemma vid 7, då åt jag och nu sitter jag här.
Ska till Ågesta imorrn, hoppas på Presto! :)


Indra & Ceder förra vintern :)

Något du vill säga? :)

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Bara jag kommer se den)

Har du en blogg?:

Det du vill säga!:

Trackback
RSS 2.0