Presto ♥

Red på min lilla Ågesta stjärna idag, Presto! :) Vi hade markarbete ocksåå :)
Gick super bra i början, jobbade på bra i skritten och traven. I galoppen skulle vi träna på att ta tillbaka och öka galoppen, gick inte speciellt bra till vänster, jag glömde att använda innerskänkeln och då bröt han av eller började dra utåt.. Gick mycket bättre till höger, då gick det att reglera tempot mer också! :) Sen så la vi upp stigbyglarna och shit, han har så jävla rörlig trav att jag nästan gled av en gång, haha! Men gick bättre när jag kommit in i takten :) Sen så red vi lite serpentiner över bommarna. På första bågen skulle vi rida lätt, andra sitta ner och tredje stå i lätt sits, allt utan stigbyglar, haha de va jobbigt! ;)
Gick inte så bra på bågarna, han blev lite spänd och då spänner jag mig. Däremot blev galoppen riktigt bra på långsidan! 

Så i det stora gick det helt okej :) Nästa vecka är det hoppning men då skulle inte Presto gå med, för han e fortfarande lite grön och eftersom jag bara ridit honom 3 ggr så tyckte hon det var bättre om jag fick någon annan, ska bli lite spännande att se vem det blir ;)


Gulliga Presto! <3

Något du vill säga? :)

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Bara jag kommer se den)

Har du en blogg?:

Det du vill säga!:

Trackback
RSS 2.0