Hoppningen igår

Vi hade hoppning igår på Ågesta ju, och jag red på finaste Golden.
Tog ett spö på en gång eftersom han är ganska seg på hjälperna i början.
Han va asfin under framridningen och det gick jätte bra att både korta upp och länga stegen! Jätte fin i galoppen också, har lärt mig sitta lite bättre i den nu också ;)

Snodde bilderna av LODIS eftersom jag är för lat för att göra dom själv ;)

Först gjorde vi den här övningen, men i början var oxern bara bommar som låg på marken. Först skulle vi ha 2 travsteg mellan bommarna och sen ett steg mellan dom. Han har ganska kort trav så va tvungen att öka på rätt mycket för kunna få in bara ett, men de gick bra! :) Sen gjorde vi den i galopp också och då va han superfin!
Sen la Maria upp oxern och vi tog allt i galopp. Va tvungen att tänka på att få honom framåt hela tiden eftersom att han helst segade ihop på bommarna, men efter nån gång så gick de mycket bättre! :)


Sen hoppade vi dom här 2 räckena, och skulle räkna sprången mellan dom. Han hoppade fint och gick jätte bra när vi gick på 6 språng mellan dom! Sen skulle jag korta lite och gå på 7 språng och då blev han lite mer uppåt ist för framåt och då blev allt jätte studsigt eftersom han redan är så studsig, hahah :p
Men gick på 6 språng sen igen och då va han klockren :)

När vi joggade av dom va han så jäkla fin och gick i en ganska låg form och i ett jämt tempo :)

Så jäkla fin häst, vill rida honom hela tiden haha! Ville typ inte sitta av, han va så jävla fin! <3


Gulle <3

Något du vill säga? :)

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Bara jag kommer se den)

Har du en blogg?:

Det du vill säga!:

Trackback
RSS 2.0