i hate rubriker

Praktik idag!
Började med att hämta russen med praoeleverna. Sen så fixade jag Indra som jag körde sen med Tina som sällskap. Hon va jätte okoncentrerad och gick och kollade på allt möjligt, sen hoppade hon till flera gånger fast de inte ens va nåt i närheten...?
Ena sekunden låg hon på jätte mycket i handen och andra så gick de inte att få fram henne. 
Fick köra med enhandsfattning, lite krångligt, men de gick ;) va lättare att gå på henne med pisken då också.
Men iaf så kändes de på henne att hon blev skitsur varje gång jag gick på henne, även fast hon gick med öronen framåt. 
Vid ridbanan sen så skulle jag göra en ökning och då s:ade jag fram henne, utan ett ens röra pisken och då gjorde hon värsta bakutsparken och försökte dra iväg, men då hann jag få tag på henne men då reste hon sig.
Först ser man bara ett par hovar fladdra precis framför ansiktet och sen ser man hur hela hästen bara reser sig upp, och när hon väl reser sig så är de inga små fjuttiga stegringar utan de känns som hon ska slå över...
Men det gick bra och sen fortsatte vi hemåt och då va hon jätte snäll och va skit nöjd.... 
Tur att hon är söt, särhästen...



Åt lunch och sen fixade jag Isolde och Fylke.
Red ut på Isolde tillsammans med Hanna & Fylke. Hon va både pigg och seg, lite som Indra. 
Hade bra stöd på högertygeln iaf och hon gick helt rak, lite framsteg ;)
Jobbade på okej i traven, och efter vi travat så började hon takta så fort jag tog i henne, så gick inte direkt att jobba henne där. 
Jobbade lite i galoppen på henne, och idag gick hon i form flera steg :DDDDD
Haha, låter lite töntigt, men hon tycker de e asjobbigt att gå i form så när hon gjorde de i galoppen så blev jag fett glad, haha :) Fina tjejen!
Släppte lite i slutet med taktningen och så gick de att jobba henne lite bättre.



Något du vill säga? :)

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Bara jag kommer se den)

Har du en blogg?:

Det du vill säga!:

Trackback
RSS 2.0