Ågestaaaa

Va ju på Ågesta idag, vi skulle ridit på terrängbanan men eftersom de va sämst väder så gick det inte :(
Vi red iaf dressyr i stora ridhuset :)
Fick en häst som hette Arnica, sto på 170 född 2003 :) aldrig sett hästen förut, HAHA.
Börjde bra med att jag inte ens fick tag på henne i boxen, hon vände bara rumpan till och kickade, lyckat.
Men sen gick det bra och hon va snäll!
Hon skrittade jättekonstigt haha, jättemycket typ, uppåt, svårt att förklara ;)
Gick helt okej i början, iaf i galoppen Sen så fick vi rida typ en och en för Maria.
Då gick det typ sämre och sämre. Min ytteraxel åker fram och jag blir stum i innerhanden när hon blir utåtställt istället för inåtställd. 
Gick inte så bra alltså, och sen red vi självständigt, och då gick det bara sämre...
Man måste ha väldigt stadig sits på henne, och det får jag bara om jag typ sitter lite framåtlutad (dålig jag vet), och då fattar hon inte vad man vill att hon ska göra, så det blev lite missförstånd till och från...

Men är ändå halvt nöjd, när jag kom ner i sadeln ordentligt och fick fram henne ordentligt gick hon riktigt fint!
En sån häst man lär sig jättemkt av eftersom man måste vara så nogrann med sitsen, synd bara att de va sista gången för terminen, hoppas verkligen vi får va kvar nästa termin! :)


hittade ingen bild på Arnica, så ni får en på Golden som Ronja tagit ;)

Något du vill säga? :)

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Bara jag kommer se den)

Har du en blogg?:

Det du vill säga!:

Trackback
RSS 2.0