Torsdag - Praktik och Östermalm!

Isolde: Red ut med Hanna på Fylke. Vi red ut först och sen på banan.
Hon va jättepigg och taktade en hel del, men va fin i traven. När vi kom ner till banan blev hon jättespänd och taktade bara så började med att trava och då släppte det rätt snabbt och hon jobbade på och kom ner i en rund fin form! I skritten fortsatte hon takta ett tag och slänga med huvudet och protestera så gjorde lite serpentinbågar med trav ena bågen, skritt andra, trav 3dje och skritt 4de så hon fick lite att tänka på. 
I slutet blev hon jättefin även i skritten och hade till och med lite framåtbjudning ;)
Kändes iaf skillnad på början och slutet, så är nöjd, speciellt med traven!


Ceder: Red ut själv och red på ridvägarna bara. Klättrade lite och sånt och på dom bredare vägarna flyttade jag honom för båda skänklarna och i början muppade han sig och vägrade flytta utan smet bara undan, men efter ett tag gav han sig och flyttade fint! Jobbade på bra i skritten och i traven, men speciellt nöjd med galoppen! I skogen fattade han rätt galopp på en gång och jobabde på bra, sen red jag runt ängen och när jag fattade galopp så fattade han fel först, så tänkte försöka mig på ett byte. Förväntade mig inget eftersom att han inte gjort byten på år och dar, men testade iaf och han bytte helt klockrent! Sån skön känsla att han trots vila och inte bli riden så mkt så blev det ett helt klockrent byte! Gjorde nåt byte till sen och det blev också jättebra! Fina killen :D


Indra: Indra hade gått ponnyridningen hela veckan men de hade inte varit mkt folk alls så hon hade inte gjort nåt så då red jag henne också! :) Red samma runda som på Ceder eftersom kl va rätt mkt. 
Åh, henne va jag också jättenöjd med! Hade superbra skritt, kan bero lite på att hon va pigg, men ändå ;) Red utan nosgrimma eftersom jag tog henne direkt från ponnyridningen och orkade inte byta träns och hade inte tänkt rida så "seriöst" utan mest för att hon skulle få röra sig. Men började iaf lite smått och i traven gick hon i en lång och låg form utan att tjafsa med tungan (hon brukar göra det). Galoppen va typ bäst, först fick hon gå ett halvt varv runt ängen i lite högre tempo och på halvlånga tyglar, men sen plockade jag ihop henne mer och mer och tillslut kortade hon galoppen superbra och sänkte sig och jobbade på i en helt underbar form.
Åh, bäste hästen i världen!


Så nöjd med mina 3 ponnyer! :D<3


Sen åkte jag, Hanna och Filip med Inga-Lill till Östermalm och skulle rida för Annica!
Fick iaf rida på Dario, en jättestor häst, typ 185! 
Vi red ute på deras bana och vi va bara 5 st så de va nice :) I början så va han lite svår att komma åt, så fick vara på honom rätt mkt i framridningen, men när vi började lite mer övningar så blev han lättare och lättare.
Ställde rätt mkt åt båda hållen, släppte rätt snabbt till höger men va lite plankigare till vänster men de fixade sig lite senare. Galoppen va rätt mkt att rida ihop, men det gick asbra ändå :) Fick hoppa nåra skutt i slutet, första 2 gångerna hoppade han mig ur sadeln (haha) men sen kom jag in i det och följde med bättre :)
Va/är skitnöjd efter lektionen, han va inte så tungriden som jag trodde och kändes verkligen inte som 185! 
Superfin häst, typ den finaste storhästen jag ridit!
Skulle höra av mig nästa gång jag skulle komma och rida så skulle Annica boka honom åt mig, roligt! :D


Dario och Erik Askered

Något du vill säga? :)

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Bara jag kommer se den)

Har du en blogg?:

Det du vill säga!:

Trackback
RSS 2.0