tors fre lör sön mån

tordag:
gjorde det vanliga på praktiken: gjorde höpåsar och sånt men slapp mocka! haha
innan vi käkade fick jag också skritta fram Leja åt Ellinor! Började med att jag inte ens fick in hästjäveln (nej förlåt, hon är jättefin) i ridhuset, utan stog i typ 5-10 min i ridhusdörren. När hon tillslut bestämt sig för att gå in så såg hon att det låg bommar på marken och va på väg att resa sig, men hann få tag i henne först, haha fulhest.
Nej men fick gå några varv med henne först får att hon skulle få kolla lite och sen satt jag upp.
Jetefinhest, helt kär! Synd att hon är så tittig och så baraaa! Men hon va iaf riktigt fin det jag hann känna på henne, förhoppningsvis kanske jag får prova igen? ;)

På eftermiddagen va vi med på ridlekis och när en nybörjargrupp red ut i skogen, lera i skorna? japp.


besta hesten leja på östermalm!

fredag:
sista dagen på praktiken, både jag och ronjis va sjukt trötta, satt på golvet och gjorde påsar och aa jag vet inte ens, haha! var tvungna att rulla fram en hel hösilagebal också, som sen visade sig vara möglig, men vi slapp rulla tillbaka den, haha ;)
Fick rida sen innan lunch! Red på Rudolf, en 5årig valack, jättesöt men märks att han inte är gammal. Vi red ut med 2 tjejer som jobbar i stallet och i början hoppade och bockade han nästan hela tiden, sen efter ett tag började han takta hela tiden men sen lugnade han ner sig och gick på som en normal häst.
Red lite på en äng och travade och kände lite mer på hästarna. Gullig va han iaf, gick fint stundtals men hade svårt att koncentrera sig, kan nog bli fin om man lär känna honom!
Sopade ridhusläktarn när vi kom tillbaka sen åt vi lunch, fett seeent, men jaja!
Hjälpte till på nån lektion och sen slutade vi. Då åkte vi till stan och kollade på Smurfarna i 3D, yeahman!


gullig rudolf, haha :D


snygga på smurfarna!

lördag:
jobbade och var avlösare så de va niiice. Har inte jobbat på fett länge kändes det som, och kommer inte jobba på ett tag nu heller eftersom det blir tyskland och sen i början av oktober kommer 1D och då vill jag ju inte jobba ;)
jaja, det flöt iaf på bra, tog en onödigt lång väg hem med johanna, jealous much på att hon åker till usa imorrn!

söndag:
skulle jobbat men efter att ha typ kräkts hela natten kändes det inte så braa, hahaa.
mådde skit och låg typ och sov hela dagen, så intressant!

måndag:
hemma från skolan idag, kändes inte så bra att gå dit när man precis vart sjuk liksom, vill inte smitta nån och har typ ändå varit helt död hela dagen!

är hemma imorrn med, dunno why, min mamma told me, yao. segt, men ska väl inte klaga, ahaha.

Något du vill säga? :)

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Bara jag kommer se den)

Har du en blogg?:

Det du vill säga!:

Trackback
RSS 2.0